Serviciile secrete şi televiziunile din România

de Mihai Petean

Pe de-o parte avem TVR, Pro TV, B1 TV, Antene si Realitatea. Pe de alta parte MOSSAD, SIE, ex-KGB, SRI…Chestiunea cu serviciile secrete si presa e de cand s-a inventat cea de a doua. Penetrarea, controlul, apararea sau, dupa caz, manipularea – in functie de originea serviciului care actioneaza – sunt printre prioritatile oricarui serviciu secret in relatia cu mass media. Dar, pentru a usura aceasta activitate si pentru a reusi sa arunce o tara in directia dorita la momentul potrivit, anumite servicii secrete, predominant straine, s-au gandit sa infiinteze chiar ele, prin intermediari, adevarate edificii ale manipularii opiniei publice, atrofierii simturilor si lobotomizarii natiunii.

Intr-un interviu, realizatorul TV Radu Moraru afirma despre el si echipa emisiunii Nasul, tocmai executati de la postul 10 TV, dupa ce au fost dislocati de la B1 TV, ca “Am fost pulverizati de o gasca transpartinica din politica si serviciile secrete”. Este vorba de o “trupa”, “de multe ori de nevazut”, “in care sunt implicati si oameni care au legatura cu serviciile secrete si cu politicieni din toate partidele”, dezvaluie Radu Moraru. Problema este, mai spune Moraru, ca “noi avem servicii secrete si avem oameni care actioneaza in numele serviciilor secrete, dar care n-au nici o legatura nici cu serviciile secrete nici cu Romania”.

Cui apartin, de fapt, televiziunile din Romania?, este o intrebare pe care ar trebui sa si-o puna fiecare telespectator inainte de a apasa pe butonul telecomenzii care il teleghideaza pe el si mintea sa. Pentru a da cat de cat raspunsul la aceasta intrebare o sa ne folosim doar de logica, luand la ochi principalale televiziuni, in special de stiri, din Romania.

10 Tv-Budapesta. Despre postul care tocmai l-a mazilit pe Radu Moraru nu e foarte greu sa-ti dai cu presupusul. Patronul 10 TV se numeste Zoltan Teszari iar grupul RCS-RDS – care intentioneaza sa lanseze o noua televiziune de stiri – are sediul central la Budapesta.

Realitatea-Zona KGB. Despre Realitatea TV , televiziune care tocmai a ramas fara 600 de angajati, la fel, raspunsul e destul de cunoscut. Personajul Sorin Ovidiu Vintu apare in rapoarte ale ofiterilor de informatii romani ca o interfata a intereselor rusesti in Romania si Republica Moldova. Deci, sa spunem, generic, Realitatea a apartinut ex-KGB-ului, fie ca e vorba de FSB, SVR sau GRU. RTV-SRI. Pentru a sparge aceasta unitate masiva antiromaneasca a intrat in scena, dupa cum stiti, Sebastian Ghita cu Asesoft. Acum, tinand cont ca Asesoft este o companie strict romaneasca nu putem, tot asa, decat sa presupunem ca are o oarecare tangenta cu SRI.

Noua Realitate – Mossad. Penalul Vintu, ca sa abureasca serviciile romanesti, l-a bagat in scena insa pe Elan Schwartzenberg. In aceasta formula, cuplul Vîntu-Schwartzenberg vrea sa-si pacaleasca partenerii si creditorii prin metoda FNI, afirma managerul Asesoft, Sebastian Ghita. Elan (Emilian cum figureaza in actele oficiale, sau Mimi cum era alintat de prieteni) este originar din Harlau iar familia sa a emigrat in Israel in anul 1980. Parintii sai ar rezilia in prezent in statiunea balneara Netanya. Bazandu-ne tot pe logica, nu putem crede ca Schwartzenberg ar fi afiliat in vreun fel serviciilor secrete arabe… Sa spunem, deci: MOSSAD.

PRO-Shin Bet (tot Mossad). Asa ajungem la principala televiziune de stiri a Romaniei, practic formatoarea celorlalte: Pro Tv, cu satelitii aferenti – posturile de televiziune Acasa, Pro TV International, Pro Cinema, Sport.ro si MTV Romania. Infiintata de Adrian Sarbu, fostul sef de cabinet al lui Petre Roman, televiziunea apartine in prezent grupului Central European Media Enterprises (CME). CME, prin canalele sale aflate in Romania, Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, Bulgaria si Ucraina, acopera o piata de 97 de milioane de telespectatori si se afla in proprietatea miliardarului Ronald S. Lauder. Lauder este si presedintele Congresului Mondial Evreiesc.

Antenele-SIE. Ce a mai ramas? Ah, Antenele si B1 TV. Aici avem de a face cu ceea ce Radu Moraru numea “trupa invizibila” – personaje corupte din politica si economie cu relatii in serviciile secrete romanesti dar fara a reprezenta de fapt nici serviciile nici Romania. Le iau la pachet pentru ca sunt la pachet. Despre Antenele turnarromului Voiculescu nu este cazul, cred, sa intru in vreun amanunt. Dar cazul noului B1 Tv, preluat de la familia Paunescu, altfel iubitoare a “stransei prietenii” romano-ruse (sau ruso-romane?), si aflat in prezent sub manageriatul fostului administrator al televiziunilor lui Voiculescu si sefulet la Grivco, Sorin Oancea, este mai interesant. Curatat de niste licheni aparuti prin coabitarea cu EvZ, ca Ioana Lupea si Mircea Marian, postul s-a pricopsit rapid cu personaje oarecum asemanatoare. Un Robert Turcescu, facut scapat de la Realitatea cu doar o zi inainte de arestarea lui Sorin Ovidiu Vintu – binefacatorul sau cu ceva milioane de euro – sau un Andrei Badin – alintat de presedintele Romaniei cu “Bai, caraghiosule!” -, o fosta portavoce anti-Basescu cu spume, pe cand era la Antena lui Voiculescu. Azi, cuminte, in bancuta lui. Despre acesta din urma, Ioan T. Morar afirma ca are legaturi cu SIE, care l-ar fi insarcinat cu misiuni pe langa Casa Regala si legionarii din exil, in timp ce altii amintesc relatia lui de subordonare cu Uly Valureanu alias Ulrich Friedberg Valureanu, redactor sef la ISRO-PRESS, “revista dedicata exclusiv universului evreilor nascuti in Romania si relatiilor de prietenie dintre Israel si Romania”. Luand acest caz aparent paradoxal – un element vehement anti-Basescu la un post presupus pro-Basescu -, drept referential in ce priveste B1 TV, intrebarea este: SIE sau MOSSAD? Daca mai observam si ca pe la EvZ – ziarul condus, se spune, de Dan Andronic si prietenii – unii cam intra in priza la stirile despre “poporul ales”, raspunsul e, asadar, undeva pe la mijloc.

TVR-zona KGB. Era sa uit tocmai de TVR! Postul national de televiziune nu mai apartine Romaniei de cand la conducerea lui s-a instalat o “gasca” nu transpartinica ci de-a dreptul neo-kominternista. Conducerea TVR este acaparata in totalitate de oamenii GDS-ului, organizatie infiintata in paralel cu FSN de Silviu Brucan, cu sprijinul financiar al condamnatului penal George Soros. Alexandru “Andi” Lazescu, fost vicepresedinte UASCR-Iasi, apoi sef al GDS-Iasi si asociat al unui alt renumit infractor penal, Sorin Ovidiu Vintu, a fost obligat in trecut sa demisioneze de la TVR, chiar in timpul scandalului FNI. Ulterior, a revenit in Consiliul de Administratie TVR pe baza sprijinului fostului presedinte Emil Constantinescu ot Tighina, la recomandarea consilierilor prezidentiali Zoe Petre si Dorin Marian, afiliati centralei GDS si, respectiv, serviciului de informatii al lui Dinu Patriciu, deservitor la randul lui al intereselor rusesti. Despre Rodica Culcer, sefa pensionara a stirilor TVR, nu cred ca mai este cazul sa amintesc ca, dupa o perioada de acomodare cu limbile straine la “Era Socialista” si pe langa CC al PCR, a lucrat ca secretara la Ambasada SUA pe vremea Raposatului, cand orice cetatean roman care statea mai mult de o ora in incinta statului american era automat cadru al fostei Securitati. Ulterior, “tovarasa colonel” a urmat mai multe stagii de pregatire pe meleaguri straine, in institutii unde se calca pe bombeu atat agentii ex-KGB cat si cei ai MOSSAD. Viitorul acestei “trupe invizibile” a fost de altfel descris de insusi “Andi” Lazescu, in arzatoarea “Flacara Iasului”: “Suntem comunisti, sau viitori comunisti, si in orice moment trebuie sa ne comportam ca atare, sa privim spre viitor, care este al nostru”.

Acest articol a fost publicat în Țara bizonului liniștit și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

22 de răspunsuri la Serviciile secrete şi televiziunile din România

  1. FuriousWordPressRipper zice:

    Da, din nefericire, cred ca ai dreptate.

  2. Doru` cu motoru` zice:

    ….’ da cu noi ,”belgienii” cine ţine??

  3. ary zice:

    DA si bine se nimereste proverbul:ati distrus poporul cu televizorul,si bine le face ca romanii cred ca mai au de pus televizor si la wc.

  4. Ștefan A. zice:

    Cit o fi de strategica Romania de se baga toate servicile straine in manipularea presei audio vizuale ? 😆
    Nici macar in Italia din perioada razboiului rece nu au existat atitea interventii . Si aia chiar era o tara strategica pentru occident . Noroc ca pina in anii 80 cind apare Berlusconii cu televiziunile lui , tv italian la nivel national avea doar 3 canale . Strict proprietate de stat dar „impartite democratic ” intre partidele cu „greutate” .
    – RAI 1 era sub control a democratiei cristiane . Partid mereu la guvernamint . 🙂
    – RAI 2 era sub „conducerea” partidlui socialist . Mic partid dar mereu in aleanta pentru a guverna cu democratia cristiana . 🙂
    – RAI 3 canalul opozitiei . De fapt postul partidului comunist italian . 🙂

    Deci si la urma , cit de stategici sintem ? 🙂

    • Sare'n Ochi zice:

      io cred c-ar mai fi ceva servicii amabile sa se bage si-n Romania. mai ales ex-KGB 🙂
      acum se pune problema daca suntem sub scut sau pe scut. rezerve strategice ar mai fi – unele sunt sub control sigur rusnac.
      dar, exact cum zici de Berlusconi, era cat pe ce sa-l avem si noi pe Vintu :). noroc ca n-a topait Geoana decat o seara… 🙂

  5. Culai zice:

    Păi, cine are studii superioare cât de cât fără de şpagă ori nu în bază de grade acumulate (ori o cultură şi o experienţă proprie, nepapagalicită) şi mai crede-n „independenţa” mass mediei, acela-i…
    Nici Eminescu n-a dus-o bine ca ziarist independet (deşi conservator) ce s-a crezut, şi a păţit ce a păţit, numai fiindcă nu s-a lăsat „cuminţit”…
    Carol ! n-a venit doar cu Strussberg în bagaje. A atras noian de alogeni, din ai căror capi de breaslă şi-a făcut cei mai redutabili informatori. Spionii lui Cuza au fost repede trecuţi pe linie moartă. La fel au procedat mai toţi şefii de stat instalaţi prin puciuri şi junte.
    Acum…
    Noroc cu Internetul şi blogăreala ce mai desecretizează arhive şi ne permit (unora) aste chiar independente defulări…, că presa ce-a mai rămas, ca şi restul mediei, ca şi unii postaci, încă miros puternic a m.a.e, cu tot cu intestine.
    Şi, noroc cu acest blog în care Gazda parcă nu face alta nimic, decât vânează subiecte de top.
    Apropo, când mai aveţi timp de-o ulcică de rubiniu, ronţăită-n acompaniament de mieji de nucă?… Fiindcă de altele, nici nu cutez indiscreţie!

  6. Theophyle zice:

    Sare 🙂
    ai devenit conspirationist! Deci daca tot vorbim de conspiratii cel putin sa le facem cum trebuie pentru ca tu ai facut o ciorba grozava – pe bune 😆

    1. GRU nu are nici o treaba cu PR-ul si televiziunea ei ar avea o treaba cu Deveselul. deci nici gand;
    2. Shin-betu’ are o mare dragoste fata de Mossad cam ca intre CIA si FBI. Nu opereaza in afara israelului prin lege. Deci sunt altii crede-ma.
    3. Restul sunt povesti pentru ca nu ai amintit MI-6, CIA si daca tot vorbim de Cluj incearca Bundesnachrichtendienst ( mai pe romaneste – BND);
    4 Si pe macaronari i-ai uitat, ca e plina tara de ei – AISE – Agenzia Informazioni e Sicurezza Esterna

    Hai ca esti slab astazi si cu material foarte „usurel” 🙂

  7. Theophyle zice:

    Culai 🙂
    cineva v-a tras o dezinformare de zile mari, sau habar nu are despre ce vorbeste. in primul rad ca majoritatea bibicilor de pe la tebelizoare cred ca lucreaza pt. X si de fapt lucreaza pentru Y. Asta se numeste sub „drapel strain”. Singurii care stiu adevarurile (sper din tot sufletul) sunt probabil baietii de la SRI care probabil se amuza copios de articole de acest gen. Deci trebuie in primul rand sa cauti interesul economic si dupa acea sa faci socoteli de toate felurile. mai vorbim 😆

  8. Theophyle zice:

    scuze – in primul rand si nu in… primul rad 🙂

    • Sare'n Ochi zice:

      nee! ramane in primul rind „rad” (si eu). 🙂
      in registrul serios acum: astfel de materiale, gasite prin presa clujeana si scrise de oameni cu care am lucrat candva (de aceea am si dat link-ul la autor) trebuiesc aduse in discutie. in primul rand pentru a se vedea reactiile (sper ca cei de la SRI au devenit intre timp seriosi – ca aia pe care-i cunosteam eu erau niste flacai cu cosuri care sa bagau in pita pentru maxim 6 luni, cat sa stranga o micuta baza de date si sa se transforme in „analisti economici”).
      in al doilea rand, citind materialul am zis deh! asa o mai fi fiind, apoi mi-am adus aminte despre strategia de aparare discutata in CSAT si despre cum mass media era trecuta acolo ca factor de risc (si pe buna dreptate – si am sa ma justific intr-un material despre manipulare la care lucrez).
      in al treilea rand, supozitiile despre „strainii cu ochi albastri” de multe ori vin sa mascheze realitatea despre baietii autohtoni cu ochi albastri si goarnele lor din mass media.
      asa ca, va rog sa considerati acest material drept o zgandarire cu batul prin gard. desenul este facut de mine 🙂

  9. ribelalu zice:

    Eeeeeeeeei…ati uitat principalul post de televiziune:OTV-ul 🙂

    Acum serios…alta grija toate serviciile astea secrete nu au decat sa ii dea directive lui Striblea, Soviani, Dana Grecu sau Nasul.
    Majoritatea astora nu sunt decat niste mancatori de rahat care pentru o frimitura de paine ar injura-o si pe ma-sa.

    Analiza mea:
    10 Tv – un chix din start. Televiziune de nisa prost pozitionata si lansata d-ampulea. Ar fi putut fi ceva dar nu a fost

    Realitatile lui Vantu si Ghita plus noul RTV – instrument de santaj politic si economic in mana unor indivizi lipsiti de scrupule.

    Realitatea lui Elan – ramane de vazut daca e a lui Elan sau nu cumva este din nou a lui Vantu. Greu de albit si de repozitionat pe piata. Chiar daca ar vrea nu ar putea abandona nisa „jos Basescu”. Situatia financiara nu ii permite. Orice repozitionare ar face sa piarda si telespectatorii care i-au ramas, iar telespectatorii anti USL, in general, unde scuipa nu mai ling.

    PROTv a fost si va ramane etalonul televizionilor comerciale din Romania. Desii este neutra politic talibanii USL o considera portocalie aplicand principiul „cine nu e cu noi e impotriva noastra”.

    Antenele – mai jos de atat nu se poate. Au depasit si OTV-ul in nesimtire. Reprezinta imunitatea parlamentara a lui Felix. Am citit ca si fondurile lui Felix sunt pe sfarsite si trustul care plangea cu lacrimi de crocodili de mila bugetarilor concediati a inceput sa dea afara pe capete din toate departamentele si sa reduca salarii. De data asta nu mai plange nimeni.
    p.s. Am prieteni acolo de ani de zile si asta este politica de mult acolo. Au mai fost si in trecut astfel de miscari. Evident..de vina este Basescu.

    TVR – prea des confundata cu o televiziune comerciala. Rolul ei este altul. Dupa parerea mea au o grila de programe si o echipa de profesionisti din ce in ce mai buna. Criticata de opozitie ca da prea mult spatiu de emisie puterii. Asa si este. Insa este singurul spatiu unde puterea poate vorbi si sa fie receptionat mesajul peste tot.

    B1 Tv. O grila noua de programe, emisiuni cu invitati din ambele tabere dar ce este mai important invitatii sunt echilibrati ca numar. Cand e ceva de criticat critcia atat puterea cat si opozitia. Deocamdata sunt destul de mici pentru razboiul cu cei 3 monstri manipulatori ai opozitiei: Realitatea, A3, RTV. ( off-topic: Banciu e absolut criminal…il urmaresc aproape in fiecare seara)

    OTV alta televiziune partid, al escroc va beneficia de imunitate.

    • Sare'n Ochi zice:

      😀 😀 😀
      coane, cu tine nu risca omul niciodata sa se plictiseasca!
      asa o analiza rapida si clara, rar mi-a fost dat sa citesc. cand termin materialul despre manipulare, te citez. vezi ca maine esti amplu citat in materialul despre Grecia pe care tocmai ce-l termin de scris. il pun sus de cu dimineata-n zori, apoi ma carabanesc la padure – daca da bunul Dumnezeu vreme de facut fotografii.

    • ribelalu zice:

      Si ca sa fie brambureala in televiziuni cat mai mare…butonand acum telecomanda vad la The Money Channel un NEWS ALERT: meciul de box dintre Bute si Johnson va fi transmis in direct de canalul financiar. Pe bune!

  10. Pingback: Serviciile secrete şi televiziunile din România

  11. FuriousWordPressRipper zice:

    Sunt curios daca e cineva interesat sa devina investitor
    http://www.nasul.tv/2011/11/05/cit-costa-sa-ti-faci-o-televiziune/

  12. bm zice:

    ce abureala ! dar CiA..?.. ai uitat-o ? sau ACSI ?..masonii…?..Al Qaeda…?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.